Skip to main content

Esélyek és kihívások – SNI és BTMN tanulók a szakképzésben

Ezzel a címmel hirdetett eseményt a Magyar Pedagógiai Társaság, az Eötvös Lóránd Tudományegyetem és a BGéSZC Öveges Józsaf Technikum és Szakképző Iskola.

E rendezvény alkalméval megismerhettük az SNI és BTMN legalapvetőbb vetületeit, és azt is, hogy milyen lehetőségek kínálkoznak arra, hogy az ezen nehézségekkel élők száméára is kiváló és teljesértékű képzést nyújthassunk.

Igyekszünk a tanultakat saját gyakorlatunkba is beültetni, és bízunk abban, hogy ezzel még több tehetséges diák kibontakozását tudjuk segíteni a jövőben!

A tartalmas esemény probramja a köveztkező volt:

PROGRAM

Megnyitók
dr. Papp Gabriella (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar), dr. Köpf Lászlóné (MPT Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztály), Bódis Kriszta (Van Helyed Alapítvány)
SNI és BTMN tanulók ellátása az új szakképzési szabályozásban
Palotás József (MPT Szakképzési Kollégium, Pécsi Tudományegyetem, Pedagógusok Szakszervezete)
SNI és BTMN tanulók továbbtanulása. részvétele a középfokú szakképzésben
dr. Varga Júlia (MTA Közgazdaságtudományi Intézet)
Az SNI és BTMN státusszal rendelkező tanulók szakképzésben való továbbtanulását befolyásoló tényezők Tajtiné Lesó Györgyi (MPT Pályaorientációs Szakosztály, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem)
Gyógypedagógusok a szakképzésben
Kapitány Ervin Pál (MPT Diszlexiás Gyermekek Fejlesztéséért Szakosztály, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, BKSZC Mándy Iván Szakképző Iskola és Szakiskola)
A különleges bánásmódot igénylő tanulókkal való foglalkozás összefüggései a szakmai tanárképzés szempontjából dr. Benedek András (MPT Szakképzési Kollégium, BME Műszaki Pedagógia Tanszék)

SNI státusszal a szakképzésben – tanulói saját élmények Csémi Kristóf Róbert (Érted Vagyunk Szakiskola és EGYMI, Székesfehérvár), Laskói Ádám (BGéSZC Öveges József Technikum és Szakképző Iskola, Budapest)
Az integrált oktatás kihívásai és lehetőségei a szakképzésben – oktatói szemmel Barkó Andrea (KSZC Kandó Kálmán Technikum, Kecskemét)

Tapasztalatok a duális képzőhelyeken Győrfi Gábor (Knorr-Bremse Magyarország)
Életpálya-tervezési készségek fejlesztése hátrányos helyzetű tanulók számára – út a továbbtanuláshoz
dr. Perlusz Andrea – dr. Billédi Katalin – dr. Papp Gabriella – dr. Kondor Zsuzsanna – Cserti-Szauer Csilla (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar – InDaHouse Hungary Egyesület)

Szekció ülések
1. szekció: Módszertani megoldások a tanteremben
2. szekció: Módszertani megoldások az iskolai gyakorlati oktatásban
3. szekció: Módszertani megoldások a duális képzőhelyen
4. szekció: Módszertani megoldások az értékelésben, vizsgáztatásban

Záróülés
Szekcióvezetők beszámolói
Zárszó: dr. Trencsényi László (Magyar Pedagógiai Társaság, ELTE PPK)

Leave a Reply